Aquajogging



Bij Aquajogging is er totaal geen schokbelasting door het gebruik van een wetbelt en het trainen in diep water. Bij deze les gebruikt u verschillende materialen om te werken aan uw conditie. De diverse loopvormen en de waterweerstand, van de tenen tot de schouders, maken deze training behoorlijk intensief. Met eenzelfde oefening in hetzelfde tempo uitgevoerd, verbrandt u in het water twintig tot veertig procent meer calorieën dan op het droge. Onderzoek heeft uitgewezen dat 30 minuten lopen in water hetzelfde is als 90 minuten lopen op het land!


Wetbelt
De wetbelt maakt het voor de drager mogelijk om in diep water te staan en tegelijkertijd vrij te bewegen, terwijl hoofd en nek boven water blijven.

De lesindeling
Uw spieren worden in het begin van de les losgemaakt en opgewarmd met deepwater runningsvormen. Daarna starten we met loopvormen om uw uithoudingsvermogen te handhaven en te verbeteren. Uiteraard komen ook de verschillende spiergroepen aan bod in wisselende oefeningen. We sluiten af met de cooling down en doen oefeningen om de hartslag weer op ‘normaal’ niveau te laten komen. Hierdoor verwijdert uw lichaam sneller en beter afvalstoffen en voorkomt u spierstijfheid. De les is in het doelgroepenbad (diep).

Lestijden
Maandag:                         10.15 – 11.00 uur
Maandag:                         20.00 - 20.45 uur
Vrijdag:                            10.45 - 11.30 uur

Reserveren 
Reserveer je ticket voor de les en klik HIER.

 

 

Meer informatie over onze aquasporten?

Cookie instellingen